Garantie, retour en klachten

Garantie
Consumenten die via de webshop van Kippendeur.nl een aankoop doen hebben drie jaar garantie na de aankoopdatum van een kippendeur opener. Bij een storing binnen deze periode wordt bekeken of de storing aan het apparaat of aan fout gebruik ligt. Ligt de storing aan het apparaat, dan proberen wij de storing via een telefoongesprek of e-mail te verhelpen. Indien nodig zorgen wij ervoor dat u als consument door de technische diensten van de leveranciers/fabrikanten benaderd wordt om het probleem op te lossen.

Retour
Als dat niet het gewenste resultaat oplevert, wordt een onderdeel of het apparaat gerepareerd of vervangen. Indien nodig kunt u het defecte apparaat kosteloos retourneren aan de fabrikant, die u van een retourlabel voorziet.

Is de storing aan het apparaat veroorzaakt door fout gebruik, dan vervalt de garantie. Als u/koper het apparaat retourneert omdat het niet goed functioneert, maar na inspectie en controle blijkt dat het apparaat wel goed functioneert, dan zijn de portokosten van retourzending naar de fabrikant en de portokosten voor verzending terug naar u/koper geheel voor u/koper.

Herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief portokosten gecrediteerd. Enkel de portokosten voor retour van uw adres naar ons adres zijn voor uw eigen rekening. Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht, dient u het product met alle geleverde toebehoren – indien redelijkerwijze mogelijk- onbeschadigd, in de originele staat en verpakking aan Kippendeur.nl te retourneren naar:

Kippendeur.nl
Visserweert 54
6116 AM Roosteren
Nederland

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Als jouw bestelling onder de retourregeling valt is het retourneren eenvoudig en het kan op 2 manieren:
1. Stuur ons een email via info@kippendeur.nl om de retourzending aan te melden. Vermeld het bestelnummer, de producten, besteldatum en je naam.
2. Vul het Herroeping / Retourformulier in en voeg deze bij de retourzending. (bewaar een kopie voor jezelf)

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Klachten
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken te mailen naar info@kippendeur.nl. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Winkelwagen
Scroll naar boven